به گزارش روابط عمومی انجمن خشکبار و ادویه ایران ، پی گیری رفع ممنوعیت واردات گردو که از سال قبل در دستور کار انجمن قرار گرفته بود و دیدارهای رییس و هیات مدیره با پلیس مبارزه با قاچاق و ارز ، معاون باغبانی جهاد و معاون بازرگانی وزارت کشاورزی و حضور دو عضو هیات مدیره در نشست های کارشناسی و تخصصی آن بمنظور دفاع از واردات قانونی گردو که در مراحل پایانی خود قرار داشت ، بدلیل دو جنگ ۱۲ روزه و جنگ رمضان و جایگزینی مشیری و فتحی معاونین بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی و توجه حاکمیت به تامین کالاهای اساسی و نهاده ، استقرار نهادهای بازرسی در وزارت متبوع موضوع واردات گردو بصورت موقت از اولویت تکالیف جهاد خارج شد تا اینکه از ابتدای سال جاری با پی گیری های دبیرخانه انجمن با دریافت نسخه ای از گزارش نشست آخر مبنی بر اینکه واردات گردو بصورت کنترل شده و آزمایشی با ثبت سفارش آن موافقت گردد به رویت مهندس طلایی معاون جدید بازرگانی رسانده شد و چرخه ادامه این ماموریت در جهاد مجددا احیا شد. بر این اساس مدیرکل دفتر امور میوه های سردسیری و خشک حوزه باغبانی وزارت جهاد خطاب به مدیرکل دفتر توسعه تجارت وزارت جهاد درخواست جلسه نهایی را با حضور نهادها و مجموعه های ذیربط بمنظور تدوین سازوکارهای قانونی لازم را داد.
سه نماینده مطلع انجمن با نمایندگانی از سازمان های
ستادمبارزه با قاچاق کالا
سازمان تعزیرات حکومتی
سازمان بازرسی کل کشور
سازمان غذا و دارو
سازمان توسعه تجارت ایران
سازمان حفظ نباتات کشور
گمرک جمهوری اسلامی ایران
اتحادیه صادرکنندگان خشکبار
اتحادیه سراسری تعاونی های باغداران ایران
اتاق اصناف کشاورزی
کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران
انجمن صنایع غذایی شکلات و شیرینی تشکیل جلسه دفاع خواهند داد.


