بنا به گزارش روابط عمومی انجمن خشکبار و ادویه ایران، با دعوت رییس کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران نماینده انجمن در نشست مشترک فعالان بخش خصوصی و جمعی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رییس کمیسیون کشاورزی مجلس و نماینده سازمان برنامه برگزار شد
در این نشست تامین کنندگان بی پرده مشکلات تکراری تجاری خود را به نمایندگان حاضر انتقال دادند و مواردی که مطرح شد عبارت بود از تسویه بدهی های دولت به بازرگانان، تحمیل جرائم توط دولت به تامین کنندگان،تمدید زمان رفع تعهدات ارزی در شرایط اضطرار،نادیده گرفتن بخش خصوصی،مزیت هایی که دولت برای شرکت های وابسته به دولت قائل است،تشکیل ستاد فوریت های جنگی در موضوع صنایع غذایی با بالاترین مقام،معضلات سازمان امور مالیاتی،جلوگیری از منافع بخشی که در حاکمیت حضور دارند،واگذاری بخش خصوصی به بخش خصوصی،تدوین سند حل مشکلات فعالان اقتصادی،کاهش توان واردکنندگان با استمرار نگاه فعلی دولت به بخش خصوصی،رفتارهای دولتی اشتباه مشابه آنچه در زمان صلح است ،فرمانده قرارگاه اقتصادی را چه کسی رهبری می کند، تخصیص ندادن ارز حاصل از صادرات خودش به بازرگان توسط دولت،تکرار مشکلات و مطالبات در جلسات بی حاصل بدون خروجی،حکمت قانونگذاری در برخی بخشنامه هایی که در تضاد با تسهیل تجارت هستند،نجابت بخش خصوصی و مظلومیت بخش کشاورزی برای دولت،پیشگیری از جنگ امنیت غذایی مرهون بخش خصوصی و تامین کنندگان است.
عسگری رییس کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کرد ظرف ۷ روز آینده مطالبات بخش خصوصی بخصوص تسویه با فعالان اقتصادی را با تمام توان در دستور کار مجلس قرار داده و این مطالبات به حق را از طریق بانک مرکزی و معاون اول رییس جمهور و وزیر اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و وزارتین جهاد و صمت تا حصول نتیجه با کلیه اعضا کمیسیون که نمایندگان بخش های مختلف کشور در مجلس هستند پی گیری می نماید.


